Tenttikauden keskeltä
Tässä eletään tosiaan lukukauden stressaavinta aikaa eli tenttikautta! No, itsehän käväsin tossa Lontoossa rentoutumassa, mutta tiistaina olis edessä viimeset tentit ja sit on opiskelut ohi! Mähän oon ollu täällä aivan mallioppilas, tähän mennessä oon saanu kolme numeroa ja kaikki vitosia :) suurimpana hämmästyksenä oli puolan vitonen! Mähän pelkäsin että meneekö se edes läpi.
Käytiin tossa pari viikkoa sit Poznanissa. Se oli ihan puolalainen kaupunki. Sää ei ollu hyvä eikä siellä oikein ollu mitään tekemistä. Ei oikeestaan itekkään tiedetty että miks mentiin sinne. No tulipahan nähtyä.
Mutta Lontoo se taas oli niin kiva aiettä! Lennot oli 27€/nenä ja Airbnb Shoreditchissa n. 50€ per pää. Sattui vaan niin kovin kurjasti että meidän turkkilaisen kaverin visahan ei Englantia kattanut joten ei päässyt mukaan. Onneks huomattiin asia jo paria viikkoa ennen eikä kentällä, mutta matkat oli varattu jo. Oltiin siis samalla koplalla kuin Amsterdamissa.

Notting Hillin farmer's marketin pienestä kahvikojusta join kenties parasta kahvia ikinä, ja Camdenin marketilta tarttui mukaan päänkokoinen donitsi (kolmeen pekkaankin tuli ähky...). Hugh Grantia ei näkyny mutta joku mummo tuijotti meitä verhojen takaa pahasti kun napsittiin kuvia värikkäiden talojen edessä. Reissun Harry Potter -fanit (2kpl) olis voinu tehdä viikon mittasen potterkiertueen ja tuhlata viimesetkin punnat fanikamaan, mutta onneks yks vastarannan kiiski piti järjen päässä. Saatiin muuten aivan mielettömän upeita kuvia Tower Bridgellä - mun iPhone vaan päätti jostain syystä hukata ne kaikki, oho.

Kelin suhteen sattui aivan uskomaton tuuri: 3/4 päivistä oli aurinkoisia! Miten niin sateinen englanti. Airbnb oli kyllä kylmä ja julkinen liikenne järkyttävän kallis, mutta muuten mentiin vaan hymy huulilla. Nyt kun on tullu Eurooppaa vähän kierrettyä ja etenkin Puolaan turruttua, Englanti tuntui vaan niin erilaiselta ja kivalta!

Jaa mitä me täällä sit enää tehdään jos koulu loppuu tiistaina? No, keskiviikkona lähen ainaki käymään Budapestissa ja Wienissä. Katotaan sit mitä helmikuu tuo tullessaan.
Kommentit
Lähetä kommentti