Koulusta ja arjesta
Hetki on vierähtäny viime kirjoituksesta!
Lukukausi lähenee pikkuhiljaa loppuaan. Edessä on kolme tenttiä, yks esitelmä ja yks essee. Muuten tuntuu aika käsienheiluttelulta, mutta puolan tentti tulee olemaan aikamoinen haaste :D Nyt otetaan vielä täällä oleilusta viimeset ilot (ja matkustelut!) irti!
Joulukuussa sain jo yhden kurssin päätökseen ja siitä lähtien oon joutunu käymään koululla vaan tiistaisin. Tiistait on kuitenkin ihan kunnolla koulua, koska poissaoloja saa olla max 2 ja luennoilla vaaditaan aktiivista osallistumista (joskaan kukaan ei sitä tee... no, vaadittais kummiskin). Lisäks joka viikko pitää taistella puolan nettikurssin kanssa, ja lopuks on tosiaan oikein kirjallinen tentti (joka tuskin menee läpi mutta katotaan nyt).
Vaikka reissuja on sen verran jo kertyny että Instagram-feedi koostuu melkeinpä pelkästään matkakuvista, elellään me täällä myös ihan ainakin lähestulkoon normaalia elämää. Hankin salikortin koko ajalle huikeaan 37€ hintaan ja käydään yleensä pienellä porukalla ainakin pari kertaa viikkoon salilla. Tankotunneilla käyn kerran viikossa ja joskus vapaasti treenaamassa kun sali on tyhjä. Lähes jokaviikkoiset reissut tosin toisinaan verottaa näitä urheilukertoja. Muu aika hillutaan kahviloissa tai asuntoloissa.
![]() |
| Ruoka kuuluu vahvasti meidän arkeen. Tässä mun kämpillä itsetehtyjä burgereita syömässä. |
Täältä käsin ehdittiin viime vuonna reissata Krakovaan, Lodziin, Prahaan, Gdanskiin, Amsterdamiin ja Berliiniin. Lontoon-reissu on jo varattu parin viikon päähän ja kovasti suunnitellaan vielä muitakin reissuja. Saas nähä mitä tässä vielä ehtii! Tässä vähän kuvia reissuilta:
Gdansk
Amsterdam
Berliini
Osa porukasta jäi jouluksi tänne, osa lähti kotiin, osa matkusteli muualla. Uudeksvuodeks moni palas tänne ja järjesti isot pippalot joihin en harmillisesti päässy osallistumaan.
Mun joulu meni siis kotona ja uusvuos Tukholmassa. Vaikka kiva oli käydä kotonakin niin sinä aikana kyllä huomas kuinka kivoja kavereita täältä onkaan saanut ja kuinka niitä ja myös ihan Varsovaakin tulee ikävä kun lähdön aika koittaa.








Kommentit
Lähetä kommentti