Ensimmäinen viikko Varsovassa


Ensimmäinen viikko alkaa kohta olla ohi. Eläminen on lähteny ihan hyvin käyntiin täällä!

Asunto on aivan mahtava: ylimmässä kerroksessa, yhden pääkadun varrella ja huone sisäpihalle päin joten melua on vähän. Kämppikset on tosi mukavia ja muutenkin ne monet kymmenet vaihtarit joita oon tavannut. Puolalaiset yleisesti ei oo hirveen kohteliaita, toki poikkeuksiakin on.

Kotikatu

Varsova on tosi kaunis kaupunki, kun sitä osaa katsoa oikeista paikoista! Vanha kaupunki ja kampusalue on tosi nättejä ja monet puistot on ihania. Kulttuurin ja tieteen palatsi on mahtipontisen komea, ja niin on myös sen huipulta aukevat näkymät! Varsovassa yhdistyy äkkiä kyhätyt rumat betonitalot, vanhat kauniit rakennukset, ei-niin-vanhat uudelleenrakennetut vanhat rakennukset ja uudet kiiltävät pilvenpiirtäjät. Vanha kaupunki koostuu lähinnä sodan jälkeen uudelleenrakennetuista kopioista, mutta mun mielestä se on silti todella kaunis.

Täällä sanotaan, että kun näät kulttuurin ja tieteen palatsin, tiedät olevas keskustassa. Meidän talon ulkopuolelta se näkyy, joten keskustassa ollaan!




Puistoja täällä on todella paljon. Yhdessä on kuulemma riikinkukkoja vapaana! En oo ehtiny vielä käydä kattomassa. Kotikadun varrella sijaitsevassa lähipuistossa oon käyny jo lenkkeilemässä. Ensimmäisellä kerralla eksyin sinne, se on niin iso... Mut ei se haitannu, siellä oli lampi suihkulähteellä ja kivoja penkkejä ja kaikkea.

Saatiin nauttia helteistä viikonloppuun asti. Korkeimmillaan oli 29°C! Aivan mahtava keli kilistellä oluita joen rannalla. Se on btw ainut yleinen paikka, jossa Varsovassa saa nauttia alkoholia julkisesti. Voitte kuvitella kuinka täynnä se oli. Mikä oli tietysti aika mahtavaa, koska tapas kerralla tosi paljon tulevia vaihtarikamuja.

Nyt täällä on tosiaan alle 20°C ja suunta on vaan kylmempään. Ens viikolla on pre-orientation, seuraavalla viikolla orientation ja kurssit alkaa. Tällä hetkellä näyttäs siltä, että koulua on vaan tiistaisin ja torstaisin... :) Saa nähdä muuttuuko kurssit tästä vielä.



Yliopiston pääkampuksen portti

Iso kukka kampuksella!


Kommentit

  1. Heippa, tosi kiva lukea kuulumisia ja nähdä että seikkailu on alkanut hyvin ja olet tyytyväinen! Opintopäivien vähäisyys lievästi järkyttää mutta samalla antaa aikaa elämästä oppimiseen😀. Hieno alku vaihtarijaksolle, toivottavasti tulee lisää kirjoituksia ja kuvia👍

    VastaaPoista

Lähetä kommentti